Ψευδές

Αεροσκάφος της Air India κατέπεσε λόγω βλάβης στο κάθισμα του πιλότου

Ψευδές

Αεροσκάφος της Air India κατέπεσε λόγω βλάβης στο κάθισμα του πιλότου

Ο ισχυρισμός

Το άρθρο στο protothema.gr, το οποίο αναπαράγεται στο διαδίκτυο και από πολλά ακόμη μέσα, όπως Alfavita και Gegonota, υποστηρίζει ότι αεροσκάφος της Air India κατέπεσε λόγω βλάβης στο κάθισμα του κυβερνήτη, ενώ υποστηρίζεται ότι αυτό αναφέρεται στο προκαταρκτικό πορίσμα της Ανεξάρτητης Αρχής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων της Ινδίας (AAIB).
Το άρθρο αφήνει να εννοηθεί ότι υπήρξαν τεχνικά ευρήματα που εντοπίζουν μηχανική αστοχία στο κάθισμα –και μάλιστα έχει ήδη παρασύρει σε καθήλωση όλο τον στόλο Boeing 787 της Air India για ελέγχους.

Η έρευνά μας

Το Aviacionline αποκαλεί τη διαρροή μιας «viral AAIB αναφοράς» περί καθίσματος κυβερνήτη ως hoax, σημειώνοντας ότι δεν υπάρχουν επίσημες αναφορές από Ινδία σχετικά μ’ αυτό

Ο ισχυρισμός ξεκίνησε από ανώνυμες αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, χωρίς να υπάρχουν επίσημες ή ανεπίσημες αναφορές από τις αρμόδιες ερευνητικές αρχές.

Τα πιο έγκυρα διεθνή ΜΜΕ (Guardian, NY Post, People, BBC κ.ά.) αναφέρουν ως πιθανές αιτίες για την πτλωση τοιυ αεροσκάφους της Air India ένα πρόβλημα στην ώση/ενεργοποίηση των κινητήρων, δηλαδή απώλεια ισχύος, ενώ δεν υπάρχει αναφορά σε αστοχία καθίσματος.

Η AAIB της Ινδίας έως τώρα έχει ανακοινώσει ότι τα μαύρα κουτιά αναλύονται και ότι η έρευνα βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη, ενώ η FAA επιβεβαιώνει τη συνεργασία με την NTSB για διερεύνηση. Καμία από αυτές δεν αναφέρει βλάβη στο κάθισμα.

Ο ισχυρισμός ότι προκαταρκτικό πόρισμα της AAIB αναφέρει αστοχία του καθίσματος του κυβερνήτη ως αιτία της τραγωδίας είναι αναληθής: Δεν υπάρχει επίσημη ανακοίνωση ή έγγραφο της AAIB ή άλλου αρμόδιου φορέα που να υποστηρίζει τέτοιο σενάριο.

Διεθνή ΜΜΕ και ρεπορτάζ βασίζονται σε στοιχεία από μαύρα κουτιά, μαρτυρίες, και επικοινωνία πιλότων – τα οποία στρέφονται στο πρόβλημα ώσης και στις ενδεχόμενες μηχανικές αστοχίες κινητήρων .

Άρα, το άρθρο στο protothema.gr (και οι σχετικές αναδημοσιεύσεις) διαδίδει ψευδές σενάριο, χωρίς αξιόπιστα αποδεικτικά στοιχεία.

Υπογραμμίζεται ότι ινδική επιτροπή διερεύνησης μαζί με τους συναδέλφους τους από την NTSB, την AAIB, την Boeing κ.λπ. συνεδρίασαν για πρώτη φορά στις 16 Ιουνίου 2025.

Συμπέρασμα

Ο ισχυρισμός ότι η πτώση του αεροσκάφους οφείλεται σε βλάβη στο κάθισμα του πιλότου είναι ανακριβής και ψευδής. Δεν βασίζεται σε επίσημες πληροφορίες και γρήγορα αναπαράχθηκε ως fake news, ενώ τα πραγματικά περιστατικά και οι διεθνείς αναλύσεις επικεντρώνονται αλλού.

Αναφορά από:
Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος
Το έγραψαν:

Διαβάστε επίσης