Το Aviacionline αποκαλεί τη διαρροή μιας «viral AAIB αναφοράς» περί καθίσματος κυβερνήτη ως hoax, σημειώνοντας ότι δεν υπάρχουν επίσημες αναφορές από Ινδία σχετικά μ’ αυτό
Ο ισχυρισμός ξεκίνησε από ανώνυμες αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, χωρίς να υπάρχουν επίσημες ή ανεπίσημες αναφορές από τις αρμόδιες ερευνητικές αρχές.
Τα πιο έγκυρα διεθνή ΜΜΕ (Guardian, NY Post, People, BBC κ.ά.) αναφέρουν ως πιθανές αιτίες για την πτλωση τοιυ αεροσκάφους της Air India ένα πρόβλημα στην ώση/ενεργοποίηση των κινητήρων, δηλαδή απώλεια ισχύος, ενώ δεν υπάρχει αναφορά σε αστοχία καθίσματος.
Η AAIB της Ινδίας έως τώρα έχει ανακοινώσει ότι τα μαύρα κουτιά αναλύονται και ότι η έρευνα βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη, ενώ η FAA επιβεβαιώνει τη συνεργασία με την NTSB για διερεύνηση. Καμία από αυτές δεν αναφέρει βλάβη στο κάθισμα.
Ο ισχυρισμός ότι προκαταρκτικό πόρισμα της AAIB αναφέρει αστοχία του καθίσματος του κυβερνήτη ως αιτία της τραγωδίας είναι αναληθής: Δεν υπάρχει επίσημη ανακοίνωση ή έγγραφο της AAIB ή άλλου αρμόδιου φορέα που να υποστηρίζει τέτοιο σενάριο.
Διεθνή ΜΜΕ και ρεπορτάζ βασίζονται σε στοιχεία από μαύρα κουτιά, μαρτυρίες, και επικοινωνία πιλότων – τα οποία στρέφονται στο πρόβλημα ώσης και στις ενδεχόμενες μηχανικές αστοχίες κινητήρων .
Άρα, το άρθρο στο protothema.gr (και οι σχετικές αναδημοσιεύσεις) διαδίδει ψευδές σενάριο, χωρίς αξιόπιστα αποδεικτικά στοιχεία.
Υπογραμμίζεται ότι ινδική επιτροπή διερεύνησης μαζί με τους συναδέλφους τους από την NTSB, την AAIB, την Boeing κ.λπ. συνεδρίασαν για πρώτη φορά στις 16 Ιουνίου 2025.